Home | Useful Links | Contact us
Source & Target Languages:
 
Search
 
Home
About TA
Translation Memory BETA
Send Translation
Useful Links
Latest News
Translation Memory
Now, you can search the TA Translation Memory including more than 72,000 translation units from reliable resources in different areas.

Send Your Translations
You can publish your translations at Translators Avenue. Please feel free to send them to us: contact *at* translatorsavenue.com

 
Technology  

Mobile Phones and Internet

OECD
 
Increased use of mobile phones to access the Internet has created a need to adapt the way in which broadband connectivity is measured. Since 2000, the OECD has collected and reported broadband data to capture and record significant changes in the markets for Internet access. While some wireless broadband technologies (such as fixed wireless and satellite) were included from the outset, they have accounted for only a small percentage of total connections. In fact, even as of December 2008, less than 2 per cent of all reported broadband subscriptions were wireless. Due to speed limitations and difficulties determining actual use, however, Internet-enabled mobile phones were not included in the OECD broadband statistics.
 
In recent years, however, telecom operators have invested large amounts in the upgrading of mobile networks (such as HSDPA, CDMA2000 upgrades and WiMAX) to allow for higher speed connectivity. This has made it important to develop a methodology to better measure wireless broadband connectivity. Following contributions from member countries, in February 2009 the OECD presented a proposal for a new indicator made up of four major components: satellite, WiMAX, other/evolving and mobile broadband connections. All components include connections with advertised data speeds at 256 kbit/s or higher.
 
The mobile category posed particular difficulties. Many mobile phones are “broadband capable” but never actually used to access the Internet. The challenge is therefore to find a way to integrate the mobile segment with other wireless technologies to create a meaningful and useful statistic. Following discussions at an expert meeting on 19–20 February 2009 in Lisbon, it was proposed that only subscriptions with actual Internet data usage during the previous three months should be included in the mobile broadband component. The mobile component also includes a subset counting the number of dedicated or “stand alone” data subscriptions. In the other categories, there is no actual use requirement for dedicated data subscriptions.
 
Local network services provided over Internet Protocol (IP) would not qualify as Internet usage under the proposed definition, nor would standard SMS (short message service) and MMS (multimedia messaging service) messaging. On the other hand, e-mail and instant messaging would qualify as Internet data access in terms of this data collection. If the mobile subscriber pays a monthly subscription fee for data access, the mobile device should also be considered “active”.
 
Source: OECD.
 
The “other/evolving” category includes older fixed-wireless technologies such as LMDS (local multipoint distribution service) and MMDS (multichannel multipoint distribution service) as well as new, evolving wireless broadband technologies. Wi-Fi is not included in the definition, except when used as the transport technology for a fixed-wireless Internet service provider.
...

الهواتف المحمولة والإنترنت

ترجمة: محمد عبد الفتاح

إن ازدياد استخدام الهواتف المحمولة في الوصول إلى الإنترنت قد أوجد حاجة لتعديل الطريقة التي يُقاس بها الاتصال عن طريق النطاق العريض. فمنذ عام 2000 جمعت المنظمة الدولية للتعاون الإقتصادي والتنمية وأبلغت عن بيانات النطاق العريض لتحقق وتسجل تغييرات كبيرة في الأسواق بشأن الوصول إلى الإنترنت. فبينما أُدرجت بعض تقنيات النطاق العريض اللاسلكية (مثل اللاسلكي الثابت والقمر الصناعي) من البداية فقد استأثرت تلك التقنيات بنسبة مئوية ضئيلة من مجموع الإتصالات. وفي الواقع كان أقل من 2 في المائة من جميع اشتراكات النطاق العريض التي أُبلغ عنها لا سلكية منذ شهر ديسمبر عام 2008. ولكن نظرا إلى قيود السرعة وصعوباتها التي تحدد الإستخدام الفعلي لم تُدرج الهواتف المحمولة التي يمكن الدخول إلى الإنترنت من خلالها في إحصائيات النطاق العريض التي أجرتها المنظمة الدولية للتعاون الاقتصادي والتنمية.


ولكن في السنوات الأخيرة استثمر مشغلو الاتصالات عن بُعد أموالا كثيرة لترقية شبكات المحمول (مثل هسدبا، وترقيات CDMA2000 و الوايماكس) لإتاحة الاتصال بسرعة أعلى. وقد جعل هذا من الأهمية بمكان وضع منهجية لقياس الاتصال بالنطاق العريض اللاسلكي على نحو أفضل. وفيما يلي مساهمات من بعض الدول الأعضاء. قدمت المنظمة الدولية للتعاون الاقتصادي والتنمية اقتراحا لمؤشر جديد صُنع من أجل أربع مكونات كبرى: القمر الصناعي، الوايماكس، وغير ذلك من الاتصالات الناشئة للنطاق العريض النقال. تشتمل كل المكونات على سرعة بيانات قد أعلن عنها بمقدار 256 كيلو بايت في الثانية أو أعلى.


وقد أثارت الفئة النقالة صعوبات خاصة؛ إذ إن كثيرا من الهواتف المحمولة مزودة بإمكانية النطاق العريض لكن لم تُستخدم حقيقة في الوصول إلى الإنترنت. ولذلك يكمن التحدي في إيجاد طريقة لدمج الفئة النقالة مع غيرها من التقنيات اللاسلكية لإنشاء إحصائية ذات معنى وفائدة. وإثر النقاشات التي أُجريت في اجتماع للخبراء من 19 إلى 20 فبراير 2009 في لشبونة، اقتُرح أن تُدرج فقط الاشتراكات التي تستخدم بيانات الإنترنت استخداما حقيقيا خلال الأشهر الثلاثة السابقة في فئة النطاق العريض النقال. واشتملت الفئة النقالة أيضا على مجوعة فرعية لإحصاء عدد من الاشتراكات "المستقلة" أو المخصصة لاستخدام البيانات. ولا يوجد في الفئات الأخرى شرط للاستخدام الفعلي لاشتراكات البيانات المخصصة.


إن خدمات الشبكة المحلية المقدمة عبر بروتوكول الإنترنت لن يتأهل فيها استخدام الإنترنت في إطار التعريف المقترح، وينطبق ذلك أيضا على خدمة الرسائل القصيرة وخدمة رسائل الوسائط المتعددة. ومن ناحية أخرى سوف يكون البريد الالكتروني والتراسل الفوري بمثابة الوصول إلى بيانات الإنترنت من حيث جمع هذه البيانات. وإذا دفع المشتركون بالموبايل اشتراكا شهريا من أجل الوصول إلى البيانات، ينبغي أن تعتبر أجهزة الموبايل التي يستخدمونها "نشيطة" كذلك.


المصدر: المنظمة الدولية للتعاون الاقتصادي والتنمية.


- "الفئات الناشئة الأخرى" تشمل التقنيات اللاسلكية القديمة مثل خدمة التوزيع المحلي متعدد النقاط وخدمة التوزيع متعدد القنوات والنقاط وكذلك تقنيات النطاق العريض اللاسلكية الجديدة الناشئة.ولاتندرج الواي فاي في التعريف إلا إذا استُخدمت كتكنولوجيا نقل لمزود خدمات الإنترنت اللاسلكية الثابتة.


...

OECD

http://www.oecd.org/
ترجمة: محمد عبد الفتاح
mmustafa984@gmail.com
http://translatorsavenue.com/CV/Muhammad.Abdulfattah.pdf
 

Environment | General | Economics & Finance | Education | Law | Literature | Media | Medicine | Politics | Religion | Technology | UN Documents |
Home | Useful Links | Contact us
© 2008-2011 Translators Avenue - All Rights Reserved
جميع الحقوق الفكرية للترجمات محفوظة لأصحابها
ويمنع التصرف فيها بأي شكل دون إذن رسمي منهم
Designed by: Dfadl        Developed by: Abdelrhman

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0